sobota, 24 czerwca 2017

Soki Świata - 100% sok z owocu granatu

Niedawno wspominałam Wam o mojej współpracy z firmą Soki Świata, w ramach której otrzymałam do przetestowania sok z żurawiny i granatu. O pierwszym pisałam tutaj, czas na recenzję kolejnego produktu.


Tak jak przy pierwszym soku, nie mogę mieć zastrzeżeń do soku z granatu - ma w sobie 100% soku z tego owocu. W wartościach odżywczych widać właściwie jedynie węglowodany, pochodzące tylko i wyłącznie z głównego składnika, a nie dodatków. Ogromny plus!

Otwierając butelkę, o dziwo nie poczułam żadnego zapachu. Po przelaniu do szklanki, sok miał piękną różową barwę, pozostawia lekki osad. W smaku natomiast jest mocno cierpki z nutą kwasowości na końcu. :) Nie czuć naturalnej słodyczy, tak jak przy soku z żurawiny, ale to przecież logiczne - kto próbował owoców granatu, ten wie, że mają one charakterystyczny smak.

Producent zaleca przechowywanie zamkniętego produktu w temperaturze pokojowej, jednak po otwarciu należy spożyć sok w ciągu 10 dni i przenieść do lodówki. 

A teraz kilka słów o właściwościach granatu. Owoc jest dobrym źródłem witamin A, B, C oraz błonnika. Jest on też znany z zawartości bardzo dużej ilości antyoksydantów, które są dobrymi wspomagaczami w miażdżycy i chorobie niedokrwiennej serca. Przeciwutleniacze są też ważne w spowalnianiu procesów starzenia się skóry i likwidacji zmian trądzikowych. Wyczytałam także, że regularne spożywanie tego owocu może wspomagać w zwalczaniu infekcji górnych dróg oddechowych. Czy tak jest naprawdę? Na pewno sam owoc wszystkiego nie zniszczy, ale regularna dieta, bogata w takie składniki, na pewno w tym pomoże.



Tak jak poprzednim razem, teraz także chciałam ten sok wykorzystać. Jako, że jest on bardziej cierpki w smaku, trochę trudno jest go pić bez dodatków, dlatego na pewno warto dodać go do różnych koktajli, budyniu czy galaretki. Oczywiście można wszystko dosłodzić, jednak nie jestem zwolenniczką tej czynności i wolę wykorzystywać naturalne cukry z owoców.

Idąc znowu w kierunku letnich deserów, chciałam zaproponować Wam lody na patyku, które można zrobić w ciągu kilku minut. Jest to świetna opcja dla dzieci, gdzie można przemycić duże ilości zdrowych składników. Moje propozycje to lody dwuwarstwowe: jedne z warstwą bananową i brzoskwiniowo - granatową, drugie także z warstwą bananową i truskawkowo - granatową. :) 

A jeśli mało Wam inspiracji, na stronie producenta jest sporo pomysłów na wykorzystanie ich soków!

Czy jesteście fanami granatu i tego typu soków? Do czego je wykorzystujecie? Czekam na przepisy!



4 komentarze:

  1. Faktycznie, granat ma taki cierpko-gorzki smak, ale ja wyczuwałam w tych kuleczkach odrobinę słodyczy :D Ale w połączeniu z bananem musi być super! No i plus za brak cukru, zdecydowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy takiego soku nie piłam, ale planuję się skusić. Niestety te ceny...

    OdpowiedzUsuń
  3. Od dawna chciałam go kupić, teraz wreszcie to zrobię!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...